Sunday 3 June 2012

Pinjam Barang / Barang Kongsi

K totally aku tak senang sangat dengan tajuk ni..Ini sebahagian cerita tentang keburukan aku.Aku tak kesah dikecam hebat.Aku memang tak suka lebih tepat lagi "pantang" kalau orang nak pinjam/pakai barang aku.Nak cakap aku kedekut cakaplah..air liur tak dapat mengembalikan barang yang mungkin rosak.Ni bukan cerita pasal barang yang remeh temeh.tapi aku ambik kesah...terlalu-lalu lebih lagi barang macam laptop, kamera, skuter dan jugak kereta.Sejujurnya aku ni seorang pengecut. Kalau orang mintak aku bagi. Aku jenis tak pandai nak bagi alasan bohong semata-mata tak nak bagi pinjam. Yang merana..hati aku jugak. Barang aku yang dipakai selalu akan kembali dengan keadaan yang berbeza dengan yang asal. Sebagai contoh...dulu takde calar..sekarang berdozen-dozen calar. Dulu tak pecah..Sekarang memang pecah.Tapi dicover dengan alasan bodoh.Nak betah tak pandai..akhirnya hati jugak yang merana lagi.Aku jenis orang yang kalau boleh kau jangan pakai barang aku dan kalau aku banyak duit aku lagi sanggup bagi orang suruh pegi beli sendiri daripada pakai hak aku. Kamonnnnn la.......orang yang tak pernah spend duit untuk beli harta sendiri ni dia tak faham kot betapa susahnya kita nak dapatkan benda tu. Sebab tu dia tak peduli barang tu patut dijaga ke tak. Sebab dia sendiri tak peduli untuk kumpul harta sendiri.Sebab tu jugak muka tak tau malu asyik nak pakai barang orang. Aku bercakap untuk pihak yang mampu beli sendiri tapi duit yang ada kau buat joli beli benda tak berfaedah.Habuk satu barang pun takde....dan sekarang aku dah terjebak dengan orang yang macam ni. DAMNNNNNNNNNNNNNNNNNN!

No comments:

Post a Comment