Thursday 19 April 2012

5 bulan yang memenatkan.

Anak aku dah 5 bulan beb. Semakin dia membesar semakin tertekan aku melayan kerenah dia. Aku bersyukur sangat dapat anak ni. bukan tak bersyukur. cuma aku rasa anak aku ni lasak sangat. hyperaktif mungkin? Betul orang cakap, jaga anak lagi susah dari jaga satu kandang lembu...ok ni perumpamaan jer. aku tak cakap aku samakan anak aku dengan lembu ok.. anak aku 100 kali ganda lagi comel. Yang merunsingkan aku sekarang..adakah aku ni mak yang garang? tiap-tiap hari aku rasa mesti aku akan marah Aaron. Muntah atas baju, muntah atas bantal, muntah atas toto yang baru jer aku hantar dobi..grrrrrrrrrrrrr!!! Semua barang kalau boleh nak masuk mulut. Part yang ni aku rasa normal la untuk budak umur 5 bulan tapi kalau dah sampai selipar jamban pun nak masuk mulut agak-agak la kan aku hangin tak? Beli stroller mahal-mahal ( padahal baru dua ratus jer dah kecoh ) dia taknak duduk hokeyyyy...dalam seat kereta yang kakak aku beli pun tak nak duduk jugak...dalam walker pulak bertahan 5 minit je. Adakah anak aku tau yang mak bapak dia ni stress? Stress sesangat. Belum lagi kalau dengar bab melalak tu ya Allah.....satu blok boleh dengar. Kalau dah start tak boleh pause pulak tu. Mental sekejap aku. Nak dukung..nak dukung..nak dukung.... Wahai anakku sayang, ibu takde badan macam Malik Noor...tak larat ibu ni nak dukung kau 24jam.

Kadang-kadang aku fikir macam aku ni zalim sangat dengan anak sendiri. Dia nangis aku marah. Aku cepat sangat hilang sabar.....emosi sikit sejak jadi suri rumah. Yelah nak kerja tak boleh. Duit pulak asyik tak cukup jer..stress, stresss, stressssssssss.....Bila lah anak aku nak hisap botol ni..Nak tinggal dengan orang payah..aku takde pilihan..aku tak nak tua dengan menjadi mak-mak orang..Cuba fikir..kenapa orang takde anak sibuk nak anak?tapi yang ada anak marah-marah anak. Macam tak hargai anak pulak. hmmmmm.........

dah besar jangan nakal ok. ibu penyek-penyek nanti.

No comments:

Post a Comment