Saturday 19 May 2012

Interview busukkk!!!




Lupakan puisi emosi.heheh...adoi la ni nak cakap pasal interview haritu...tobat la tak nak pergi dah.cukup 2 kali jer.takde dah kali ke 3 pasni.letih Ya Rabbi. Bayangkan aku keluar rumah 6 setengah pagi aku sampai rumah pukul 9 malam.Tau tak betapa melekitnya badan?Bau kambing!Tau tak sakitnya tetek?ye...nenen aku pedih dihiris-hiris susu yang penuh. macam belon nak pecah.

Sekali lagi aku tengok soalan math yang sama.soalan pengetahuan am yang sama.semuanya sama. yang berbeza cuma kali ni kena buat 3 layout!!!2 magazine 1 advertising!Eiii...panas jer bontot rasa tunggu punya tunggu...lembab sangat tau.yang datangnya ramai.lagi nak buat test macam-macam.Caitttt!!!

Kat sini aku nak cerita jumpa sorang budak lelaki yang kerek bajet kacak bajet hebat sekali lagi aku nak puihhhhhhhhhhhhhhhhhh...waktu kau tak tau kau pandai tanya orang bila dah aku jawab kau pandang pun tak muka aku sibuk nak budak cantik yang jawabkan..haih nasib Tuhan balas time tu jugak.Dan-dan kau boleh terhantuk kuat kat lampu waktu nak bangun dari kerusi..kahkah kan dah malu...mesti kau malu sangatkan semua orang tengok.dah la kuat gila.hambik ko!ptuihhhh sepuluh kali.

Aku sakit hati sangat kenapa orang gelak tengok aku dan boleh cakap aku ni macam budak sekolah tak habis belajar lagi..ok sekali aku jawab aku dah ada anak semua melopong.Aku tak suka dengan pandangan sinis macam aku tak layak dapat interview tu. Aku faham aku mungkin takde personaliti yang kebaboommmm macam budak perempuan lain yang datang dengan tudung lilit-lilit, dengan rambut perang hangus, dengan spek ala-ala oldskool, kasut tumit tinggi dan bla...bla..bla....dah tentulah aku bukan pilihan anak CEO (si tukang interview). Dan kenapa boleh ada pertikaian tentang gaji yang aku mintak?1.7k kau cakap tinggi sangat?macam tu baik dari awal kau tak payah panggil aku datang. Buang masa, tenaga dan duit...serta tetek yang sakit!

Ohya..dari pengamatan aku..aku dah tau jawapan walaupun kau bagi harapan suruh tunggu call dalam masa 2 minggu kalau dapat.sebab kau cakap walaupun banyak kali pernah datang interview tak semestinya akan dapat.Jangan serik cuba lagi...ahhhhh sudah la kau...ayat klise.artwork aku pun kau tak pandangkannnnn...sebab kau dah berkenan dengan budak lain kan..yang artwork tak berapa nak superb tapi gedik-gedik manja-manja tu kannnnnnnn...

1 comment:

  1. memang ptuihhh sungguh la dorng tu. hu3. da da jgn pegi.. xmenghargai langsung bakat semulajadi terbaik ni. da r jauh2 dtg.. isk3.. tak patut. xptot betul~ xpe aina, mesti ade job yang lagi baik untuk aina. jangan give up. aja aja paiting!

    ReplyDelete