Wednesday 2 May 2012

Teringin Nak Naik Tren

Dengar tajuk jer dah nampak macam jakun sangat tak pernah naik tren. Heh...mengikut perkiraan dah setahun lebih tak naik tren.Last aku naik ERL lah tu pun sebab gi balik keje KLIA..Lepas kahwin takde dah naik komuter ke, LRT ke, Monorel ke....takde dah..Teringin nak bau aircond tren ( giler! ), teringin nak berebut tempat duduk, teringin nak maki orang bila tren tak sampai-sampai, teringin nak naik komuter baru...eh baru je nampak aritu..ketinggalan zaman!

Cerita pasal naik tren ni aku terimbas kembali pulak pengalaman 3 tahun sudah. I was fucking shocked! (Speaking Manglish jap). Hari tu kalau tak silap pagi aku nak pergi interview kat Les'Copaque Shah Alam. Aku naik komuter sampai Padang Jawa. Tapi heh..setibanya di Kepong Sentral tiba-tiba seorang lelaki memakai baju kemeja, seluar slack masuk dari gerabak lain sambil memegang anu. Dia punya anu. Sambil menggosok anu (habis sopan dah bahasa ni)..Semua memandang sinis..Aku?...Aku pura-pura tidur tak sanggup tengok. Dan selepas itu....terdengarlah jeritan perempuan-perempuan, adik-adik, kakak-kakak, makcik-makcik...Akhirnya tren pun berhenti...Lelaki tadi pun dihumban keluar.Huhuh...nice experience?

1 comment: