Friday 10 June 2011

Putih dan butbut (dobot) Part I

Semalam masa aku makan tengah hari waktu rehat kat seksyen 16 aku nampak sekor meow kaler putih. Sedih giler tengok keadaan dia. dah la keding macam tu terbaring jer bawah tempat orang kedai azura tu bubuh lauk. Masa tu aku ingat meow tu dah mati. kaku jer. waktu nak balik ada perempuan mnegandung ni usik-usik dia dengan kaki tapi meow tetap macam tu. tak bergerak. Bila aku jalan kat situ baru dia bangun. Hehe tidur rupanya. tapi aku tak sanggup tengok pasal sedih sangat.
Teringat-ingat jer rupa meow tu. makan ke tak dia.badan pun kotor. kesian wuuu..wuuu ~.~!
Balik kerja aku terus pergi seksyen 16. aku nampak dia tidur kat kedai makan tu. dah melepet jer badan. tulah kerempeng sangat. Aku nampak sekor lagi tidur atas guni simen. T______T  sedih sangat ni. keadaan pun teruk.
Nasib lah ada kedai runcit  desanika kat situ bagi aku kotak free. aku angkut masuk kereta. ibie pulak tolong angkat meow-meow tu. sebenarnya ada lagi 2 ekor baru perasan. maksudnya 4 ekor semua sekali.tapi yang lagi dua tu macam sihat la kot. siap boleh main kejar-kejar lagik. Jadi aku tak ambik. nak ambik 4 ekor susah. aku ni makan sampai hujung bulan pun belum tentu lagi. duduk pun rumah flat jer mana aku nak campak dorang ni. Aku duduk kat belakang jaga kotak. Ibie pulak drive bawak gi kedai pet kitorang nak beli sangkar. Akhirnya dapat la satu sangkar yang paling murah RM55.00. Kitorang terus bawak balik rumah.
Hehe waktu nak mandikan memang mencabar pasal aku tak pernah bela kucing okay! Walaupun meow ni baby lagi tapi aku takut-takut nak pegang takut kena cakar. Susah nak mandikan dorang. Semua nak lari je.
Last-last mandi ala kadar jelah dengan lifebuoy...huhuh..tak bersih sangat sebab bulu dorang memang dah kotor sangat. kena mandi banyak kali baru leh cantik balik kot. yeke?! Tak kesah lah janji niat aku nak bagi meow-meow ni gemuk. Nanti dah besar sikit aku akan lepaskan. Kesian pulak kurungkan dia. :'(
Aku beli makanan dalam tin sebab dia baby lagi tak boleh makan biskut. bagi minum air susu marigold (aku punya air sebenarnya untuk baby tapi aku kan tak suka susu..hehe so sedekah kat meow). Meow ni aku bagi nama putih dengan butbut. Kenapa butbut? Sebab aku pun tak tau. butbut paling kurus tapi besar sikit dari putih. butbut demam agaknya asyik bersin jer. cesss....bawak kuman betul. hehe tapi aku sayang dua-dua (putih lebih sikit :p). Teringat kat meow aku dulu name putih jugak . Hidup lagi tak dia kat johor tuh? :(( Rindu putihhhhhhhh.....




Putih dan Butbut yang comot :)

No comments:

Post a Comment